A epic of epic epicness

Som den film- och spelnörd jag är så har jag länge drömt om en "produkt" som är det bästa av dessa två världar.
Nu tror jag att jag har hittat den! För ett par månader sen hittade jag en trailer på Apple Trailers. En ny film med Michael Cera, ni vet, den blyge, tafatte snubben från Supersugen och Youth in Revolt. Jag tänkte "visst, det kanske kan vara okej", så jag kollade in trailern. Vad jag såg blew my f*cking mind och hypemätaren steg från ingenting rakt upp i atmosfären, vidare ut i världsrymden och landade någonstans i Andromedagalaxen!

För det första så är filmen, vars namn är "Scott Pilgrim vs. The World", baserad på en tecknad serie som jag aldrig hört talas om, men som jag nu börjat läsa. (Och jag kan säga att den är AWESOME!!!) Men det allra bästa är att filmens regissör är Edgar Wright! Mannen som givit oss komiska mästerverk (ja, det tycker jag faktiskt) som Shaun of the dead och Hot Fuzz!

Jag behöver egentligen inte säga mer, för ord kan inte beskriva hur Epic den här filmen förhoppningsvis kommer bli! Jag ber till Gudarna att den får biopremiär i Sverige, för då tror jag att jag har årets bästa bioupplevelse att vänta!
Men jag låter trailern tala för sig själv:


Kommentarer
Postat av: Pontus

Daaaamn! :D Hot Fuzz och Shaun of the dead är mästerverk, tr00 dat. Och denna verkar inte bli sämre.

2010-07-01 @ 16:51:39
URL: http://pcbloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0