Massor av sprängda rymdkryp

Så var äventyret avklarat.. Runt kl 02:00 natten till idag, fter veckors slit och kämpande så besegrades den sista Akriden i Lost Planet 2! Jag och min kollega Vanilla (Emma Ahlberg) har skjutit, sprängt, mosat, krossat och totaldödat fler utomjordiska monster än jag ens vill försöka räkna.

Trots problem med de större bossarna (t.ex den GIGANTISKA jätteormen som försökte äta upp vårt tåg mitt ute i öknen), samt en del dåliga AI-partners (Wild Rythm, I'm looking at you!) så lyckades vi klara ut hela kampanjen. Det måste ha tagit drygt 15 timmar tror jag, om inte mer, eftersom vi igår spelade inte mindre än fem timmar!
Visst, man har dött ett par gånger p.g.a blivit avkastad från höga avsatser och andra PAB-deaths.. Men det har ändå vart en underhållande resa :) Dock tror jag inte det hade varit lika roligt att spela själv, då co-op tillförde mycket till upplevelsen. Dock KUNDE kontrollerna vara bättre och det borde vara smidigare att hoppa in och ur online-spel.. Annars är spelet snyggt och fullt av action och aliens att skjuta, vilket är toppen! :) Detta kan ses som en liten minirecension nästan, och i så all så ger jag Lost Planet 2 följande betyg:

7 av 10!


Detta är ett litet klipp på hur co-op i Lost Planet 2 kan se ut! Enjoy!

Nu är LP2 är avklarat väntar snart Red Dead Redemption i multiplayer istället :) DET kommer bli en av årets bästa spelupplevelser tror jag! Givetvis tillsammans med min teammate Vanilla :)

P.S. Måste även tacka våra AI-partners som faktiskt SKÖTTE sig under spelets gång! Kudos till Chang och framförallt till Dev Dev, som var kung! :D

Kommentarer
Postat av: VaNiLLa

Yey!! Go Dev Dev!

2010-06-23 @ 12:58:48
URL: http://vanillaseyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0