More than meets the eye?

I morgon släpps spelet Transformers: War for Cybertron, till PS3 och Xbox 360. Jag har länge varit lite nyfiken på spelet och funderat på om det kan leverera en bra Transformers-upplevelse, eller om det ska faila monumentalt, precis som film nr 2 samt spelen baserade på både första och andra filmen.

War for Cybertron utspelas typ ett par miljoner år innan första säsongen av den tecknade serien från 80-talet, då Autoboterna och Decepticonerna har fullt upp med ett inbördeskrig på sin hemplanet Cybertron. Handlingen berättar om hur Optimus blev en Prime, hur Starscream gick från Autobot till att bli Megatrons högra hand med mera. Jag kan inte gå in mer på detaljer eftersom jag helt enkelt inte spelat spelet än :P

Det bjuds i alla fall på högoktanig action i tredjeperson där man som Autobot eller Decepticon kan förvandla sig från robot till fordon och tillbaka igen när man helst önskar. Av de första recensionerna att döma lyckas spelet fånga Transformerskänslan, riktigt bra till och med! IGN ger spelet 9.0 av 10, 1UP.com sätter B+ och på Metacritic ligger spelet redan på 84 %. Inte illa pinkat, med andra ord.

Jag kommer med största säkerhet plocka upp spelet någon gång, men när det blir vet jag dock inte.. Det ska tydligen innehålla supersweet multiplayer också, vilket är ett plus :)

Första trailern kan ni se här:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0